OpenAI kulutab igal aastal miljoneid dollareid ainult viisakusfraaside töötlemiseks, mida kasutajad ChatGPT-le kirjutavad. Miks muutub lihtne viisakus ettevõtte jaoks kalliks lõbuks ja kas peaksime jätkama tehisintellekti tänamisega?
G. Ostrov
Kui kirjutate pärast vastuse saamist ChatGPT-le "tänan", siis vaevalt mõtlete sellele, et see lihtne viisakus maksab OpenAI-le miljoneid dollareid aastas. Viimaste uuringute kohaselt moodustab lühikeste tänusõnumite ja muude viisakusvormide töötlemine ettevõtte tegevuskuludest märkimisväärse osa.
Viisakuse hind digitaalajastul
OpenAI siseallikate andmetel sisaldab umbes 25% kõikidest ChatGPT-le saadetud sõnumitest selliseid fraase nagu "tänan", "palun", "olen tänulik" ja muid viisakuse väljendamise vorme. Kuigi need sõnumid on lühikesed, on nende maht nii suur, et töötlemine nõuab märkimisväärseid arvutusressursse.
"Oleme arvutanud, et ainult tänuavalduste ja viisakate fraaside töötlemiseks kulutab ettevõte umbes 15 miljonit dollarit aastas," märgib anonüümne allikas OpenAI rahandusosakonnast. "See moodustab umbes 3% ettevõtte arvutusressursside kogukulust."
Kas peaksime lõpetama tehisintellekti tänamine?
Vaatamata märkimisväärsetele kuludele ei soovita OpenAI spetsialistid kasutajatel viisakuse väljendamisest loobuda. "Tehisintellektiga suhtlemine inimsuhtluse mudeli järgi aitab kasutajatel end mugavamalt tunda ja soodustab loomulikumat dialoogi," kommenteerib ettevõtte kasutajakogemuse spetsialist.
Probleemi tehnoloogilised lahendused
Viisakate fraaside töötlemise kulude vähendamiseks töötab OpenAI välja spetsiaalseid optimeerimisalgoritme. Üks lahendustest on lihtsustatud töötlusteekonna loomine tüüpilistele viisakusavaldustele, mis nõuab oluliselt vähem arvutusressursse.
"Loome spetsiaalse mooduli, mis tunneb ära lihtsad tänuavaldused ja genereerib standardseid vastuseid ilma kogu keelemudelit kaasamata," selgitab optimeerimisprojekti juht OpenAI-s.
Kultuurilised erinevused viisakuse väljendamisel
Huvitav on see, et viisakate fraaside töötlemise kulud erinevad piirkonniti. Kasutajad Jaapanist ja Lõuna-Koreast kulutavad viisakatele vormidele keskmiselt 20% rohkem sõnumeid kui kasutajad lääneriikidest, peegeldades kultuurilisi erinevusi viisakuse väljendamisel.
Samal ajal piirduvad mõnede Euroopa riikide kasutajad sageli lühikese "tänan"-ga, mis nõuab minimaalseid töötlemiskulusid.
Järeldused
Kuigi viisakate fraaside töötlemise kulu on tõepoolest miljoneid dollareid, on need kulud loomulikku kasutajakogemuse loomise vajalik osa. OpenAI otsib jätkuvalt tasakaalu kulude optimeerimise ja suhtluskvaliteedi säilitamise vahel.
Nii et võib-olla tasub jätkata tehisintellektile "tänan" ütlemisega - see ei ole ainult hea kasvatuse näitaja, vaid ka panus inimlikuma tehnoloogilise tuleviku arengule.
OpenAI ametlik veebisait: openai.com
Probleemide korral kirjutage meile, aitame kiiresti ja kvaliteetselt!