Sõnumirakendus WhatsApp hakkab esmakordselt oma ajaloos näitama reklaame ja pakkuma tasulisi tellimusi. Meta plaanib paigutada reklaame "Updates" vahekaardile ja lubab luua kinniseid tasulisi kanaleid.
G. Ostrov
Üks maailma populaarsemaid sõnumirakendusi WhatsApp valmistub kardinaalseks muudatuseks oma ärimudelis. Bloomberg'i teatel kavatseb Meta Platforms esmakordselt rakendada oma sõnumirakendusse reklaame ja tasulisi tellimusi.
Kus reklaame paigutatakse
WhatsApp-is ilmuvad reklaamid "Updates" (Värskendused) vahekaardile, mida vaatab igapäevaselt kuni poolteist miljardit kasutajat. See on strateegiliselt oluline koht reklaamimaterjalide paigutamiseks, kuna just seal veedavad kasutajad märkimisväärse aja, vaadates uudiseid ja kanalite värskendusi.
Reklaamijad saavad ka võimaluse reklaamida oma WhatsApp-i kanaleid, et saada soodsamat paigutust värskenduste vahekaardil. See avab uusi võimalusi kaubamärkidele ja ettevõtetele publikuga suhtlemiseks.
Tasulised tellimused ja kanalid
Kanalite omanikud saavad luua kinniseid kogukondi tellijatest, kes on valmis maksma kuutasu eksklusiivse sisu eest. Meta kavatseb võtta tellimustelt kuni 10% komisjonitasu, kuid tasuliste kanalite käivitamise etapis komisjonitasu ei võeta.
Monetiseerimise põhjused
Otsus WhatsApp-i monetiseerida on seotud Meta kasvavate rahastamisvajadustega erinevate projektide jaoks:
- Uute keelemudelite arendamine tehisintellekti jaoks
- Arvutusliku infrastruktuuri loomine
- Suured investeeringud, sealhulgas Scale AI idufirmaga 14,3 miljardi dollari suurune tehing
Privaatsuse säilitamine
Meta lubab, et reklaamide rakendamine ei mõjuta kasutajate privaatsust. Ettevõte väidab, et:
- Facebooki või Instagrami andmeid ei kasutata WhatsApp-is reklaamide sihistamiseks
- Reklaamid ei sega privaatsesse kirjavahetusse
- Kasutajad, kes kasutavad ainult sõnumite vahetamist ja kõnesid, ei kohta üldse reklaame
Rakendamise ajakava
Uute funktsioonide rakendamine algab kogu maailmas juba täna, kuid kõigi kasutajate täielik katvus toimub järk-järgult mõne aja jooksul.
Ajalooline perspektiiv
WhatsApp-i ostis Meta 2014. aastal 19 miljardi dollari eest. Seni on sõnumirakenduse kommertsialiseerimine piirdunud peamiselt makseteedustega ja kaubandusplatvormidega integreerimisega, eelkõige Indias ja Brasiilias.
Ajakohase informatsiooni saamiseks soovitame külastada WhatsApp-i ametlikku veebilehte.
Probleemide korral kirjutage meile, aitame kiiresti ja kvaliteetselt!